niedziela, 13 kwietnia 2014

U nas już pierwsze oznaki Wiosny! Pelargonie i petunie górą!

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam rośliny ozdobne, przede wszystkim za to, że każdego dnia cieszą oko, swoimi pięknymi kolorami i kształtami. Aż chce się żyć! 

 Już kolejny rok do ozdobienia Naszego domu wykorzystaliśmy pięknie, czerwone Pelargonie różowe i fioletowe  Petunie.




 Jestem w bardzo komfortowej sytuacji, ponieważ moja siostra ma ogrodnictwo kwiatowe, dlatego jak co roku mam możliwość jako pierwsza w sąsiedztwie rozpocząć sezon :) 

 Pelargonie to bardzo popularne rośliny, które uprawiane są w skrzyniach balkonowych i tarasach. Osobiście uwielbiam czerwone. Ogromnym plusem jest to, że kwitnienie tych rośliny ozdobnych rozpoczyna się od mniej więcej maja aż do września!!! Czyli 4-5 miesięcy! :) W tym roku, ze względu na lekką zimę, można je nabyć już teraz w kwietniu. Pielęgnacja Pelargonii jest bardzo ważna. Należy dbać o ich wilgoć i przede wszystkim regularnie usuwać obumarłe, suche liście i kwiaty. Ja dodatkowo stosuję specjalny nawóz mineralny do roślin balkonowych i tarasowych. 



 Znane od wielu lat są również Petunie. Odmiany są przeróżne a kolorystyka bardzo bogata. W pielęgnacji Petunii trzeba pamiętać o obfitym podlewaniu. Posiadają sporo liści i kwiatów, dlatego nieustannie zużywają mnóstwo dużo wilgoci.



 Jeśli zamiłowanie do roślin ozdobny to także do warzyw i owoców :) Tak tak … mam malutki ogródek za altanką. Jak na razie wszystko zaczyna się pomalutku budzić – widać już pierwsze zaczątki sałaty , rzodkiewki i czosnku ale na sukces musimy jeszcze poczekać :) O ogródku w innym poście. 

Póki co, zachęcam do zasadzenia własnej, choćby 1 doniczki z ulubionymi roślinami balkonowymi. To nic trudnego a ile radości!!! :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz